Personal branding is jezelf uitdragen als merk. Een merk dat anderen overtuigd, maar ook een authentiek beeld schept over wie jij bent. Dit artikel geeft ingangen om tot je eigen merk te komen. En laat zien welke aspecten je daarbij kan meewegen.

Zelfonderzoek

Verschillende bronnen vullen elkaar aan. Carrierètijger spreekt o.a. van zelfkennis en van zelfontwikkeling. Een SWOT analyse laat je nog dieper kijken naar je krachten, zwakten, kansen en uitdagingen. Het vergroot je kansen als je weet wat je leuk vindt om te doen en als je weet waar je goed in bent. Lancelots die ondernemende zelfstandigen informeert en inspireert heeft Tien eigen tips om tot een eigen merk te komen.

Uitstraling

Managementsite.nl legt bovendien nadruk op de uitstraling van de partijen met wie je samenwerkt. Een bewuste keuze hierin versterkt je reputatie. Ook het belang van persoonlijke verhalen en visuele beeldtaal is een aspect. Mensen onthouden je beter als je aansprekend bent in de communicatie. Een voorbeeld van een presentatie over personal branding vind je hier.

Vindbaarheid

Tenslotte gaat het erom wat mensen van je zien als zij zoeken op het internet. www.personalbrandingblog.com voorspelt dat jouw bijdragen op het internet steeds meer vindbaar zullen zijn voor anderen. Het wordt daarmee steeds belangrijker om bewust om te gaan met het beeld dat je over jezelf samenstelt.

Links

Carrièretijger.nl

Managementsite.nl

Personalbrandingblog.com

Karen de Vries: elevator pitch van 20 seconden